مکان های زیبای رم کدامند؟

۱,۳۸۶ بازديد
کشور ایتالیا با فرهنگ غنی و خاص خود، همه سال گردشگران زیادی را برای بازدید به خود کشانده و مردم زیادی در سطح دنیا در آرزوی دیدن این کشور هستند. چنانچه شما نیز یکی از علاقه مندان به سفر به ایتالیا هستید و قصد دارید جهت بازدید از خاک این کشور در تور رم شرکت کنید، باید با دیدنی ترین مکان های این شهر آشنا باشید تا در مدت زمان حضور در این تور مسافرتی به بازدید از آن ها بپردازید. با ما همراه باشید تا شما را با 10 مورد از دیدنی ترین مکان های شهر رم آشنا کنیم.
1. چشمه Trevi یا (Fontana di Trevi)
چشمه تروی یا همان فونتا دی تروی یکی از زیباترین دیدنی های شهر رم است که در صورت شرکت در تور رم حتماً و قطعاً باید از آن دیدن کنید. این بنای باستانی که در سال 1700 میلادی ساخته شده است و تمی کاملاً اساطیری دارد، این چشمه دست ساز نمادی از خروج خدای دریا یا همان اوشنوس از زیر آب به واسطه حمایت تریتونز است. این بنا در سال 2015 با میلیارد ها یورو هزینه به صورت مجدد بازسازی شده و مجدداً شروع به کار کرده است.

طبق افسانه های رومی چنانچه شخصی بتواند در حالی که دست راست را بر روی شانه چپ خود گذاشته است، سکه را درون تروی بیاندازد، به روم باستان بازگشته و عشق واقعی را در آن جا خواهد یافت.

چنانچه قصد بازدید از این جاذبه گردشگری شهر رم پایتخت ایتالیا را دارید، باید بدانید که بهترین زمان برای بازدید از این مکان شب هاست. اگر می خواهید علت این امر را بدانید باید به شما بگوییم چراغ های فواره این بنا تنها در شب ها روشن هستند و جلوه آن را دو چندان می کنند. این مکان که به طور 24 ساعته و هر 7 روز هفته و آن هم به طور رایگان قابل بازدید است، در نزدیکی ایستگاه مترو باربرینی واقع شده است و تنها ایرادی که می توان به آن وارد کرد شلوغ بودن نسبی مکان در برخی از ساعات روز است.

Places to Visit in Rome St. Peters Church 1024x557 10 مکان که باید در زمان شرکت در تور رم از آن ها دیدن کنید
2. کلیسای سنت پیتر
کلیسای سن پیتر در مرکز شهر واتیکان قرار دارد و کلیسای مرکزی کاتولیک های جهان است، این کلیسا به جز چهارشنبه صبح که برای تردد پاپ بسته می شود در تمامی روزهای هفته برای بازدید عموم باز شده و می توانید به سادگی از آن دیدن کنید. شکی ندارد اگر به هنر و معماری باستان علاقه داشته باشید شیفته زیبایی این بنا خواهد شد به همین علت توصیه می کنیم که اگر از دسته افراد علاقه مند به ساختمان های باستانی هستید، حتما در زمان بازدید از شهر رم و شرکت در تور رم، از این شهر نیز بازدید کنید.

نکته دیگری که باید در مورد این مکان بدانید آن است که در صورت تمایل به حضور بر روی ساختمان کلیسا باید 6 یورو هزینه بپردازید و مجوز حضور در راه پله آن را بیابید، سپس با گذشتن از 551 پله موجود به این مکان برسید. زمنن می توانید با پرداخت 8 یورو به وسیله آسانسور به بالکنی در ارتفاع پله 320 ام برسید و از آنجا به دیدن منظره شهره رم بپردازید. ضمناً اگر قصد بازدید از پاپ را دارید، باید 4 شنبه به این مکان رفته و منتظر سخنرانی پاپ در میدان سن پیتر بمانید. نکته دیگری که باید در مورد این کلیسا بدانید آن است که این مکان سخت گیری های خاص خود را داشته و برای بازدید از آن باید فرم لباس خاصی را رعایت کنید. حضور در این کلیسا با دامن های کوتاه، با داشتن کلاه بر سر و شانه های لخت ممنوع است.

Places to visit when traveling to Rome Pantheon 1024x683 10 مکان که باید در زمان شرکت در تور رم از آن ها دیدن کنید
3. پانتئون
Pantheon یک معبد باستانی از دوران رومیان است که اکنون به عنوان یک کلیسای امروزی از آن استفاده می شود،این بنا بسیار شگفت انگیز است ، زیرا در سال 120 میلادی ساخته شده است. بسیاری از پادشاهان ایتالیایی از جمله ویکتور امانوئل دوم و امبرتو اول در این کلیسا دفن شده اند.

چنانچه در تور رم شرکت کرده اید و از حضور یک تور لیدر بهره می برید، بدون شک وی تمام توضیحات لازم را در مورد این بنا در اختیار شما قرار خواهد داد. در عیر این صورت بهتر است از یک راهنمای محلی برای پرسش سوالات خود کمک بگیرید. ما می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که هزینه پرداختی به این راهنما ارزش اطلاعاتی که کسب می کنید را دارد.

این بنا در منطقه Novano and Campo در نزدیکی ایستگاه باربرینی مترو رم واقع شده است.

Places to visit when traveling to Rome Colosseum 1024x683 10 مکان که باید در زمان شرکت در تور رم از آن ها دیدن کنید
4. کلوسئوم
کلوسئوم که بنایی به یادگار مانده از رومیان باستان است، محلی برای مبارزه گلادیاتورها بوده که با به خاک و خون کشیدن یکدیگر مجوز زندگی آزادانه را یافته و از چنگال بردگی رها می شدند. این محل که در سال 80 پیش از میلاد مسیح ساخته شده است و یکی از دیدنی ترین بناهای باستانی ایتالیا محسوب می شود در زمان افتتاح خود توانایی میزبانی از 50 هزار نفر را داشته و یک استدیوم غول آسا محسوب می شده است.

این بنا که 573 یارد مساحت دارد، و بر روی یک تالاب بنا نهاده شده است، جدای از تبدیل شدن به نمادی از خشونت و اقدامات خلاف حقوق بشر و حقوق حیوانات یک بنای باستانی با معماری شگفت انگیز و شگفت آور است.

این محل یکی از پر بازدیدترین محل های و مناطق دیدنی شهر رم است. کافی است سری به این بنا بزنید تا با صف های طولانی اشخاص بازدید کننده مواجه شوید. به این ترتیب دیگر شکی در مورد جذاب بودن آن در دل شما باقی نخواهد ماند. البته می توانید این اطمینان را داشته باشید که در صورت شرکت در تور رم و یا تور دور ایتالیا با حضور یک تور لیدر مجرب و راهنمای محلی به سادگی از شر این صف ها خلاص شده و با سرعت بیشتری به بازدید از کلوسئوم خواهید پرداخت.

Places to visit when traveling to Rome The Vatican Museum 1024x427 10 مکان که باید در زمان شرکت در تور رم از آن ها دیدن کنید
5. موزه های واتیکان و کلیسای سیستین
یکی دیگر از مکان های بسیار زیبایی که در زمان سفر به رم نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید، کلیسای سیستین است که در حوزه استحفاظی کشور واتیکان جای گرفته است. این موزه همان بنایی است که دیوارهایی منقش به نقاشی های شگفت انگیز میکل آنژ دارد. ما به شما توصیه می کنیم برای بازدید از واتیکان در تور مسافرتی ایتالیا و شهر رم شرکت کنید زیرا این مکان بناها و موزه های بسیاری دارد که بدون شک در صورت عدم حضور تور لیدر شما را سر در گم خواهد کرد. ضمناً هزینه استخدام راهنماهای محلی برای بازدید کامل از موزه های واتیکان بسیار بالا بوده و به صرفه نیست، پس همان بهتر که به صورت گروهی و با تور سفر کنید زیرا در سفرهای گروهی هزینه تور بر روی افراد مختلف سر شکن خواهد شد.

چنانچه قصد بازدید از موزه های شهر واتیکان را دارید باید بدانید تصویر برداری در این مکان غیر مجاز بوده و همچنین اجازه ورود به اشخاصی که دامن یا شلوار کوتاه پوشیده اند، یا شانه های عریان دارند داده نمی شود.

Places to tour Rome at the time of the visit the Roman Forum 1024x683 10 مکان که باید در زمان شرکت در تور رم از آن ها دیدن کنید
6. انجمن رومی(Foro Romano)
گرچه این بنا در میان گردشگران به شناخته شدگی کلوسئوم نیست، اما بازدید از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. این ساختمان باستانی که در نزدیکی کلوسئوم بنا شده است، شامل مجامع و عبادتگاه های حکومتی و مخصوص اشراف زادگان روم باستان است. گرچه بخش های اعظمی از این بنای باستانی از بین رفته است، با این وجود در زمان سفر به ایتالیا و شرکت در تور بازدید از شهر رم می توانید از بقایای آن شامل قوس سپتییموس سِروئوس ، معبد زحل ، قوس تیتوس و خانه ویرجین های وستال دیدن کنید.

نکته دیگری که باید درباره این بنا بدانید آن است که این محل در اکثر ساعات روز زیر سایه بوده و خصوصاً در فصول سردتر سال بسیار سرد خواهد شد.

Attractions in Rome Santa Maria della Vittoria 1024x685 10 مکان که باید در زمان شرکت در تور رم از آن ها دیدن کنید
7. سانتا ماریا دلا ویتوریا
حقیقت امر این است که نمی توان به این بنا لقب شگفت انگیز داد. با این وجود اگر قصد بازدید از مجسمه محصور کننده ترسای مقدس را دارید به شما توصیه می کنم از این مکان دیدن کنید. این مکان در فصول بهار و تابستان که تورهای ایتالیا از رونق بیشتری برخوردارند شلوغ تر بوده و بازدید از آن مستلزم صرف کردن زمان بیشتری است.
منبع: 
https://www.manotohamsafar.com/10-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d9%85/ 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.